קלפי טארוט

ניחוש על פי קלפי טארוט

מקום מוצאם של קלפי טארוט אינו ידוע בבירור. קלפי הטארוט שהופיעו לראשונה במאה ה- 14 בצפון איטליה, הם הקלפים הקדומים ביותר המוקרים לנו ומהם התפתחה מאוחר יותר, חפיסת הקלפים המודרנית. חפיסת קלפי הטארוט מתחלקת ל-2 מערכות, המערכת הראשית והמערכת המשנית. המערכת הראשית ממורכבת מעשרים ושניים קלפי תמונות, עשרים ואחת מהם ממוספרים בסדר עולה וקלף אחד אינו ממספר קלף – .השוטה המערכת המשנית כוללת חמישים ושישה קלפים, המתחלקים לארבע סדרות בנות ארבע עשר קלפים.

חרב (המקבילה לעלה שבחפיסה המודרנית), שרביט (המקביל לתלתן), גביע (המקביל ללב), מחומש (המקביל ליהלום).
בכל סידרה יש ארבעה קלפי תמונות – מלך, מלכה, אביר ונער ועשרה קלפי מספרים. חפיסת הקלפים המודרנית הינה צאצא של המערכת המשנית של קלפי הטארוט המערכת הראשית הושמטה, מלבד השוטה – שהפך לג'וקר. האביר והנער צורפו בקלף אחד – הנסיך שבחפיסה המודרנית. כך שבחפיסת קלפים הנמאת בשימוש בימנו יש חמישים ושתיים קלפים, כולל הג'וקר.
קלפי הטארוט שימשו למשחק, לניחוש העתיד וגם ללימוד. המערכת הראשית מציגה שיטה סימלית שלמה שנחשבת כמפתח למיסטורין .ולידע טיבעם האמיתי של האדם, היקום והאלוהים.
אפשר להחין בהשפעות קבליות, גנוסטיות, ומיסטיות אחרות, שתרמו לעיצוב הסמלים המופיעים בקלפי הטארוט.
קיימת סברה שמקור הקלפים הוא בסין או ההודו, והובאו לאירופה על ידי צוענים. לפי סברה אחרת הועברו בירושה באספה של חכמי קבלה בשנת 1200.

רבים העוסקים בתורת הנסתר מאמינים שהטארוט הינם תמצית חוכמת מצרים העתיקה. בלבד היותם אמצעי למדיטציה והדרכה מיסטית ומגית קלפי הטארוט משמשים לניבוי העתיד לפי אותם חוקים ושיטות המיושמים על פי חפיסת קלפים רגילה .

קיימים סוגים שונים של קלפי טארוט, בבואך לרכוש חפיסת קלפים לשימושך, הקפד לבחור חפיסה שסגנונה יתאים לאופיך ולטעמך. חשוב מאוד שתכיר היטב את כל הקלפים שבחפיסה בטרם תתחיל לנחש על פיהם. לפעולת הניחוש עצמה נדרשת ממך מידה רבה של .אינטואיציה, דמיון, דיפלומטיה וטקט עליך להשתמש בפרושים השונים המוצעים לפענוח הקפלים כבדיד שידריך אותך בפעולת הניבוי. היזהר מלעשות שימוש רע בקריאת הקלפים, עליך לזכור לשאחריות רבה מוטלת עליך כקורא קלפים. אנשים מתייחסים, לעיתים לניבוי .עתידם בריצנות גדולה יותר מאשר הם מעכרים אם אתה מבחין בפרישה במנבאת מוות, מחלה, בגידה כשלון – השתדל לתאר זאת במירב הטקט והעדינות, זכור שתמיד עלול הפירוש שלך להיות מוטעה. קיימות שיטות אחדות לפירוש קלפי הטארוט, להלן רשימה קצרה ומסכמת המכילה את תאור הקלפים את הרעיונות העיקריים המיוחסים .לכל קלף, ואת המשמעויות הכלליות בניחוש.

קלפי טארוט – מה מסמל כל אחד מהם:

המערכה הראשית

השוטה:

השוטה הוא הקלף הלא ממוספר שבמערכת הראשית, הוא מצוייר בדרך כלל כנושא צרור בידו השמאלית סמל לכלל מאורעות חייו, בידו הימנית הוא אוחז מקל וכלב מתקיף אותו ונושך את קצוות מכנסיו. השוטה מסמל את המקור הראשון של הקיום האין שהכל נובע ממנו את האדם המגיע לשיא כוחו. שגעונו של השוטה הוא שיגעון אלוהי.
המשמעות לניחוש: שיגעון, חוסר הבנה, אקסטרווגאנטיות.
קלף הפוך: התרחקות מן החיים, אדישות אי זהירות, אפתיה

הקוסם:

הקוסם הוא הקלף הראשון שבמערכת הראשית, והוא מכונה לעיתים "עושה הלהטים" (הקוסם.) הוא מתואר כאדם צעיר חבוש כובע גדול ואוחז חבל בידו, הכובע רחב השוליים דומה לסימון המייצג את חיי הנצח ומסמל פעילות, תחילת מפעל חדש, פתיחת דף חדש. החבל מסמל כוח רצון – אלוהי ואנושי כאחד ואת איחוד הניגודים, את רוח האלוהים היוצרת את העולם האדם, הקוסם הוא או מחפש אחר האמת או נוכל.
המשמעות לניחוש: התחלת מחזור חדש וחשוב בחיים, בחירה הימור בטחון עצמאי, יוזמה, יכולת.
קלף הפוך: רופא, כשלון, מבוכה, ידידים בלתי אמינים, רמאות.

הכוהנת הגדולה:

זהו הקלף השני שבמערכת הראשית ובו מצוירת אישה לבושה בגלימות וכתר לראשה, צעיף מתבדר מאחוריה וספר פתוח בחיקה. הספר מייצג את חכמת היקום שעליה שומרת הכוהנת היא מייצגת נשיות, איזון שבין הניגודים, הארה, הבנה אינטואיטיבית והשראה אלוהית.
המשמעות לניחוש: הבנה של בעיות, שכל ישר, הבנה ואינטגרציה.
קלף הפוך: אי יציבות רגשית, תשוקה.

הקיסרית:

בקלף השלישי מצוירת בו אישה היושבת על כס מלכות, ידה הימנית מונחת על מגן שעליו מצוייר נשר – סמל הנפש. ידה השמאלית אוחזת בשרביטה של וונוס, היא מסמלת השפעה נשית, הכוח החזק ביותר בטבע, פוריות.
המשמעות לניחוש: אושר גדול, בטחון רגשי וכלכלי, התקדמות, הישג, נישואין, לידה , אישה טובה ומבינה.
קלף הפוך: ייאוש, הפסד כספי, רכושנות, קרירות, הריון בלתי רצוי, התפכחות מאשליות.

הקיסר:

הקלף הרביעי הוא בן זוגה של הקיסרית, הוא מצוייר בפרופיל, יושב על כס מלכות נושא נשר – סמל הנפש, אוחז שרביט בידו הימנית – סמל כוחו הגברי והאנרגיה היוצרת שלו, רגליו מצולבות בצורה הספרה 4, הקיסר מסמל את עקרון הגברי המשלים את העקרון הנשי שסמלו דמות קיסרית( המעצב צורה ומשליט סדר בכאוס, סמכות, תבונה, שלטון.)
המשמעות לניחוש: הצלחה, יציבות, סמכות, עזרה והגנה.
קלף הפוך: צער, מכשול, מוות בקרב, פציעות מסוכנות.

האפיפיור (הכהן הגדול):

הקלף החמישי, האפיפיור, מצוייר כמברך בידו הימינית כמרים הכורעים ברך לפניו, בידו השמאלית הוא אוחז צלב. מאחורי גבו מצויירים שני עמודים בעלי כותרות לוטוס, המייצגים את חוק החרות. האפיפיור הוא בן זוגה של הכוהנת הגדולה, הוא מסמל את כח וסמכות רוחנית, מסורת, את הדת מן הצד החיצוני שלה (פולחן,ממסד) הכנסייה היא הגשר בין אלוהים לאדם, גילוי הקודש, המפתח לגן העדן והגיהינום, ידיעת הטוב והרע, השראה.
המשמעות לניחוש: עזרה, השראה, התעניינות בדת.
קלף הפוך: סכנה, חלישה, רדיפה.

האוהבים: (או החתונה):

בקלף השישי מופיע דיוקן של גבר צעיר העומד בין שתי נשים, מעליו מצוייר קופידון המכוון את חיציו על העומדים, קלף זה מסמל את אדם וחווה, הקשר בין אלוהים לאדם שנוצר דרך בריאת האדם בצלם אלוהים, ובאופן ההפוך יצירת גשר בין האדם לאלוהים, איחוד הניגודים, אהבה המאחדת את שני המינים, תום, רצון חופשי, פיתוי , הבחירה בין טוב לרע.
המשמעות לניחוש: אהבה, מין, חתונה, בחירה, אי וודאות.
קלף הפוך: מריבות, גירושין, כשלון, אי החלטה.

המרכבה:

בקלף השביעי מופיע אדם צעיר הנושא כתר על ראשו, אוחז שרביט בידו הימינית ונוהג במרכבה הרתומה  לשני סוסים. דמותו של הצעיר מסמלת התגברות על היצרים החייתיים על החולשות ואי הסדר, התפתחות , ניצחון הרוח המשליטה סדר בעולם.
המשמעות לניחוש: ניצחון, פרסום, הצלחה, מסע, גורל.
קלף הפוך: חוסר מזל, חדשות רעות, תאונות, מפלה פתאומית.

צדק:

הקלף השמיני מציג אישה יושבת האוחזת חרב בידה הימנית המורמת וזוג מאזניים בידיה השניה, מאחוריה ניצבים שני עמודים המסמלים את החכמה החיובית ואת החכמה השלילית. קלף זה מסמל איזון, טיהור, פתיחת דף חדש , צדק אלוהי.
המשמעות לניחוש: איזון, שהושג לאחר פשרות וויכוחים, הכרעה לטובה, הרמוניה, גמול צודק, אידיאליזם.
קלף הפוך: עיכובים, עוול, סיבוכים משפטיים.

הנזיר:

בקלף התשיעי מופיעה דמותו של אדם זקן הנושא פנס בידו הימנית ומטה, שלעיתים כרוך עליו נחש, בשמאלו הפנס מסמל חכמה והשגת האמת, והמטה מסמל ניסיון. הקלף בכללו מייצג חכמה, זהירות, בידוד, פרישות מחיי העולם הזה, אדם שהאור האלוהי מדריך אותו והיכול להיות גם מדריך רוחני לאחרים, חומרה, שתיקה, ריכוז של אנרגיה רוחנית.
המשמעות לניחוש: זהירות, צורך בכשרון דיפלומטי, העמדת פנים, קבלת עיצה מאדם זקן, סכנה.
קלף הפוך: חשאיות, שקרים, פחד מן הלא ידוע.

גלגל המזל:

הקלף העשירי מציג גלגל בן ששה חישורים המורכב על ציר שבראשו ספינקס נושא חרב, שני יצורים מוזרים מצויירים משני צידי הגלגל, ולעיתים מצוייר גם קוף הקורס על האדמה. קלף זה מייצג את המחזור הקוסמי של חיים ומוות, צמיחה וכליון זמן, גורל, מזל, קאמרה, האשליה שבעולם החומר האפשרות להשתחרר מגלגולי החיים בחומר ולהגיע למוחלט.
המשמעות לניחוש: מזל טוב, הצלחה, רכוש, הזדמנות טובה.
קלף הפוך: מזל רע, שינוי לרעה, מכשולים, יריבות, חומרניות יתר

כוח:

הקלף האחד עשר מציג אישה צעירה האוחזת במלתעות אריה, דמותה מסמלת את נצחון האמת והחוכמה על הכוחות הנחותים בורות ואי יושר, כמו-כן היא מסמלת כח על טבעי, אקסטזה, בטחון עצמי, בטחון האמונה באלוהים.
המשמעות לניחוש: בריאות, כוח, אומץ, שלטון, השפעה של אישה טובה.
קלף הפוך: רודנות, מזג זועף, מחלה, חולשה, השפעה של אישה רעה.

האיש התלוי (או יהודה):

הקלף השנים עשר מתאר אדם צעיר התלוי ברגלו הימנית בין שני עצים, לעיתים מצויירות מטבעות הנשמטות מכיסיו , שני העצים מסמלים את העץ הדעת ואת עץ החיים, האדם הצעיר ויתר על כוח להגיע את הארה פנימית, ומכאן הבעת  פניו השלווה, קלף זה הוא המסתורי והמפורסם שבין הקלפים המצויירים, הוא מסמל קורבן, קידוש השם, מות האני הישן המקדים את הופעתו של אני אמיתי, מעמקי הנפש.
המשמעות לניחוש: קורבן, סבל, מבחנים, מוות מוקדם, סבלנות, התנגדות בלתי שגרתית, הארה רוחנית.
קלף הפוך: פשע ועונש, כאב, אנוכיות, ויתור על הצלחה, כניעה.

מוות (הקוצר):

בקלף השלוש עשר מופיע המוות המתואר כשלד האוחז בידו חרמש. שני ראשים, שתי ידיים ושתי רגליים מפוזרים על האדמה מסביבו. קלף זה מסמל את סיומו של שלב אחד בחיים ותחילתו של שלב חדש, שינוי מעבר.
המשמעות לניחוש: מה שנראה כחוסר מזל עשוי להפוך לברכה. שינוי חשוב בעתיד הקרוב, מאורע מפתיע הופעת הזדמנויות בלתי צפויות.
קלף הפוך: שינה, עצלות, חיים ארוכים, לידה.

מתינות:

קלף הארבע עשר מציג את המתינות הידועה גם כמלאך הזמן, היא מתוארת כמלאך מכונף, המעביר נוזל מכלי אחד למשנהו.
דמות זו מייצגת את המתווך בין המודע ללא מודע, השראה מגבוה, הרמוניה, איחוד הניגודים – פסיבי- אקטיבי, זכר-נקבה, רוחני-חומרי וקשורה גם לריפוי בכוח האמונה.
המשמעות לניחוש: בריאות טובה, יחסים מאושרים, מצב עדין שדורש טיפול נבון, סבלנות, ויכוח שיסתיים בפשרה, איזון שהושג בעזרת בטחון עצמי.
.קלף הפוך: בעיות, מאמץ פיזי מוגזם שיוביל להתערערות פיזית, עוינות בלתי צפויה, סכסוך, מכשול, עוני

השטן:

בקלף החמש עשר מוצגת דמותו המסורתית של השטן, עומד או יושב על אבן ומנופף את חרב הניצחון, השטן הוא ספק אדם ספק חיה ספק מלאך, הוא שולט על שני שדים ערומים הכבולים בשלשלאות מתחתיו, דמות השטן מסמלת תאווה, גאווה , שאיפה, את הצד החייתי שבאדם, בחירת המסלול הלא נכון, רוע ורשע.
המשמעות לניחוש: צורך בעצמאות, אי יכולת להתגבר על השפעת טעויות מן העבר, מין.
קלף הפוך: תקופה של דיכאון חמור, אדם בלתי מהימן, אכזבה, חולשה.

המגדל הנופל (מגדל שהוכה על ידי ברק, מגדל בבל, מקדש).
בקלף השש עשרה מופיעים המגדל שהוכה על ידי ברק ושני אנשים הנופלים ממנו ארצה. קלף זה מסמל את העקרות שבחיפוש אחר בטחון דרך הרכוש החומרי דווקא את ניפוץ האשליות, הגירוש מגן עדן, השפלת גאוותו של האדם על ידי כוחות עליונים.
המשמעות לניחוש: המרת אושר אמיתי בעושר חומרי ובמעמד חברתי, סיומם של קשרים ישנים, הפסד כספי בלתי צפוי, הפסד רוחני, אכזבה, הרס.
קלף הפוך: שינוי לטובה, סיכונים.

הכוכב:

הקלף השבע עשרה מציג נערה השופכת את תוכנם של שני כדים אל הנהר או אגם וסביבה שמונה כוכבים, שניים בעלי שבעה קווצות חמישה בעלי שמונה קצוות, ואחד גדול יותר מן האחרים בעל חמישה עשר קצוות, קלף זה מייצג התחדשות, לידה מחדש, הארה תקווה, אפשרויות העתיד, נעורים ויופי.
המשמעות לניחוש: סיכויים מזהירים, תקווה, בריאות טובה, פיתוח כשרונות אומנותיים.
קלף הפוך: כשלון חוסר מודעות, בדידות, חדשנות.

הירח:

בקלף השמונה עשר מצוייר סרטן מים בבריכה נשמר על ידי שתי חיות כשברקע צמד מגדלים ולמעלה הירח בפרופיל מזיל תשע עשרה דמעות, קלף זה מסמל ידיעה נסתרת את התחום הלא ידוע של הנפש, לירח מקשרים גם סכנה, אימה, חלומות, דמיון , פריצת הרגלי המחשבה המקובלים, אינטואיציה.
המשמעות לניחוש: פחדים, סכנה, אהבה אסורה, דמיון, פיתוח כשרים אומנותיים ועל חושיים, הבנה מסוג חדש.
קלף הפוך: פחד מן החדירה אל הלא ידוע, אכזבה, אשמה.

השמש:

בקלף התשעה עשר מופיעה השמש מלווה בשני ילדים העומדים או רוקדים לפני הקיר. קלף זה מסמל אושר, הארה, השתחררות מרעיונות מקובלים ומדאגות קטנות, מצב של תום וטוהר.
המשמעות לניחוש: הישג, הצלחה, אושר, נישואים מוצלחים, שפע ידידים.
קלף הפוך: מכשול זמני, קשיים, הפרת אירוסין או נישואין.

יום הדין:

הקלף העשרים מתאר מלאך מכונף מחצצר בחצוצרה, מתחתיו שלושה אנשים ערומים עולים מתוך האדמה, בדרך כלל הדמות האמצעית עולה מתוך קבר, קלף זה מסמל חידוש תשוקה רוחנית או מינית, כמיהה לשיפור המצב, מוות ותחייה.
המשמעות לניחוש: תוצאות של מעשים בעבר, פתיחת דף חדש.
קלף הפוך: תוכחה על הזדמנויות בלתי מנוצלות, התנגדות לראות בעיות מזווית ראיה שונה, טעויות , סבל, הפסדים.

העולם:

הקלף העשרים ואחד מתאר אדם עירום עטוף בצעיף המחולל במרכזו של זר אובלי, בארבע פינות הקלף מצויירים מלאך, נשר, אריה ושור – סמלים קדומים של הגנה. הקלף מייצג גמול, התגלות רוחנית, אושר, כניסה לעולם הרוח.
המשמעות לניחוש: הגשמה מוצלחת של תכנית, נסיעה, מזל, הארה.
קלף הפוך: קנאה בהישגי אחרים, כשלון, ייאוש, הצלחה תתכן לאחר קשיים רבים.