שנת התיש

שנת התיש

תיש חכם בעל כישורים טלפתיים מדהימים וכושר ראוי לציון של ניבוי העתיד, אם בדרך של חלום או בדרך של תחושות מקדימות, יש לו נטייה ברורה לפילוסופיה ולפסיכולוגיה והוא בעל דרישות מוסריות מרחיקות לכת מעצמו וכמובן מאחרים, הוא יודע להסתכל לפנימיותם של דברים ואנשים, מבין דבר מתוך דבר ויורד לעומקם של מצבים כהרף עין, כנגד כל התכונות הטובות הללו עומד לו מזג רוחו לרועץ, התיש נוטה להתלהב (ולהתלקח) במהירות, הוא נעלב בקלות רבה יותר, תיישים רבים נכנסים ללחץ בכל הזדמנות וגם כשאין הזדמנות, העז היא שם נרדף להיסטריה בייחוד כשמדובר במין נקבה, רוב התיישים מסוכנים בהיסטריה רק לעצמם.

אך ראינו תיישים שמפעילים את הקרניים ואז שומר נפשו ירחק מהם, העז מאובחנת בשערה: אם הוא אסוף היא רגועה, אם הוא פרוע צריך לפנות את האזור, התיש מוחצן, כועס בגדול ושמח בגדול, הוא מסוגל להזיל דמעה בעבור פחות מחופן דולרים ולשמוח בעבור פרוטה. הרגישות הרבה של התיש גורמת לכך שהוא נזהר בכבודם של אחרים וקורא את רגישותם בקלות רבה, התיש ובעיקר בת זוגו הם היפוכונדרים, כאביהם נוראיים אם כי לא נולד הרופא שיצליח לאבחן במה הם חולים, התיישים מגודלי שיער וחיוורי פנים, ממוצעי קומה וגוף, הם אינם מאריכים ימים בדרך כלל, וכשהם נפטרים מן העולם הזה אומרים כי על פניהם אשרת צדקנות נוסח "אמרנו לכם ולא האמנתם לנו". התיישים סופרים, חזאי מזג האוויר, חנוונים, שחקני תיאטרון, פקידים, מורים ,
ירקנים. העזים מעלות באוב, ידעוניות, עיתונאיות ופוליטיקאיות.

תכונות מיניות

המין אצל התיש הוא עניין פתלתל ומסובך, התיש הילד נמצא במצב מבוכה, המתירנות המינית גורמת לו לחשוד שמין הוא מין התחכמות של המבוגרים הבאה לאלץ אותו להתעמל או לפחות להתאמן
בשכיבות שמיכה. התיש הזקן הוא טיפוס המתבונן בירח המטפס בעצלתיים מאחורי בית הקברות הישן שבו שוכבות שלוש בנותיו, אחת מהן בקבר, בין שני הגילים האלה התיש הוא ההוכחה הנצחית לטעות במשפט "עשה אהבה ולא מלחמה" הוא נשוי ועושה את שתיהן, התיש  הצעיר הוא יצור בעל שתי רגליים, עשר ידיים, הוא נמצא במצב מתמיד של רעב ולכן אוכל בידיים, מאידך הוא טיפוס שמוכן לעבור קילומטרים רבים כדי לשתות כוסית משקה, אבל לפעמים לא  מוכן ללכת עשרה צעדים עד המקלחת.
העז היא אם שיטת אמצעי המניעה הבטוח ביותר בעולם היא מעמידה פנים שהיא ישנה, בדרך כלל היא המציאה את הצניעות ושומרת עליה בקפידה בעזרת שני אמצעי ההגנה הטובים בעולם בצעירותה היא פשוט אינה מתרחצת ובבגרותה היא מוגנת היטב על ידי פגעי הגיל והזמן. העז היא זו שבאמצע המעשה תתעניין אם זכרת לכבות את הגז.